vyhledávání videa
Přečtěte si výhody a nevýhody videí na YouTube vs. videí na vlastním serveru pro SEO a způsoby, jak maximalizovat dopad svého videoobsahu.

SERP v roce 2024 rozhodně není takový, jaký byl před několika lety, a v následujících měsících se změní ještě více, protože Google agresivně zavádí SGE (pokročilý přístup k vyhledávání, který kombinuje tradiční vyhledávávací algoritmy s generativními technologiemi AI).

Definování strategie SEO pro získání pozice v SERP je kvůli nedávným doplňkům, jako je SGE, rich snippets a dalším funkcím, stále složitější.

Překvapivé je, že optimalizace pro vyhledávání videa zůstává nedostatečně využita. Podívejme se například na rychlé vyhledávání týkající se fitness, abychom viděli dominanci videa v SERP v akci:

Youtube video

Zdroj: vyhledávání Google

To je dostatečný důvod, proč číst dál, že? Existují dva hlavní přístupy k hostování videa - YouTube a selfhosting - a každý vyžaduje jinou sadu optimalizačních technik.

Tento článek porovnává YouTube a video na vlastním hostingu, zdůrazňuje klíčové faktory optimalizace pro každý z nich a probírá strategie, jak rozšířit dosah obsahu videa nad rámec zhlédnutí.

Optimalizace videa na YouTube

Začneme touto možností, protože ji doporučujeme svým klientům používat z jednoho prostého důvodu: získáte výhody organického vyhledávání jak na Googlu, tak na YouTube.

Další výhodou hostingu YouTube je, že je snadné nahrávat videa na tuto platformu - každopádně mnohem snazší než je vkládat do vlastních médií, což musíte dělat u videí hostovaných na vlastní pěst. YouTube také nese hlavní tíhu ukládání obsahu, zatímco videa na vlastním hostingu mohou zatěžovat rychlost webu a výpočetní výkon.

Optimalizace pro YouTube závisí na několika hlavních faktorech:

  • Průzkum klíčových slov, který vám umožní poskytnout Googlu správné signály, aby se váš obsah zobrazoval na související dotazy.
  • Optimalizace stránky videa, včetně titulků (nejdůležitější faktor, který by měl obsahovat hlavní klíčové slovo), popisů, značek a miniatur.
  • Optimalizace doby sledování znamená, že videa s delší dobou sledování se mohou umístit výše - obsah by tedy měl být přesvědčivý a měl by uživatele zaujmout. 

Jednou z věcí, které jsou důležité pro optimalizaci YouTube, je vybudování dobrého seznamu odběratelů kanálu YouTube, abyste při spuštění videa mohli brzy získat odběratelskou účast.

Optimalizace videa na vlastním serveru

Velkou výhodou vlastního hostingu videí je, že máte plnou kontrolu nad značkou a soubory cookie, což hosting YouTube poněkud ohrožuje. To může mít různou úroveň důležitosti v závislosti na prioritách značky, ale publikum YouTube je obecně silnějším hlediskem.

Optimalizace videa na vlastním hostingu se opírá o některé tradiční postupy SEO, jako jsou strukturovaná data a mapy stránek a zajištění toho, aby video bylo procházené a mohlo se umístit ve funkcích vyhledávání videa v SERP. Zkušení SEO specialisté by měli mít jen málo problémů s převedením svých dovedností z jiných forem obsahu na SEO pro video.

Jak potenciál videa využít naplno? 

Všimněte si, že nikde netvrdíme, že tvorba videí je snadná (i když umělá inteligence jistě vytváří možnosti, jak ji usnadnit). Kdykoli investujete do videa (zejména do delšího formátu), ujistěte se, že ho využíváte k tvorbě celé řady obsahu.

Mezi několik případů použití patří např:

  • Výběr některé z řady bezplatných softwarových služeb, které zajistí překlad videa (pokud používáte video na YouTube, YouTube automaticky vytvoří přepis). Zadejte přepis do služby ChatGPT a požádejte o nějaký druh obsahu blogu (jako vždy, i v případě služby ChatGPT budete muset upřesnit své dotazy, abyste získali to, co chcete, a poté výsledky nemilosrdně upravit).
  • Použijte zvýrazněné úryvky z videa v diskrétních příspěvcích na sociálních sítích a označte všechny hosty, abyste rozšířili dosah. Pokud z nich máte dostatek citátů, které můžete vyzdvihnout, vytáhněte je do blogu "10 nejlepších momentů z {videa}, který byste pak měli přidat do svého příštího newsletteru.

V těchto a podobných případech se ujistěte, že video vkládáte tam, kde to dává smysl, abyste získali více zobrazení videa. To můžete udělat buď s videem na YouTube, nebo s videem na vlastním hostingu. Vytvoříte tak virtuální cyklus obsahu (např. videoobsah převedený do blogu s vloženým videem).

Použijte video v e-mailových kampaních

Přidáním videa do e-mailů docílíte více než jen toho, že obsah bude poutavý, ale také toho, že uživatelé budou mít větší pravděpodobnost, že si obsah vůbec prohlédnou.

Můžete však použít odkazy (ideálně zkrácené odkazy s UTM z nástroje, jako je Bitly), a to buď v:

  • v popisu YouTube.
  • V rámci obsahu v blízkosti samostatně hostovaného videa.
  •  

To pomáhá lidem najít vstupní stránky nebo stránky produktu, které jsou přirozeným pokračováním cesty uživatele. (Například obchod s běžeckými botami může vytvořit video ukazující "nejlepší boty na korekci pronace" a přidat do videa odkaz na nejprodávanější model).

Pokud je vaší prioritou získat pomocí videa potenciální zákazníky nebo příjmy, můžete vždy obětovat organický výkon tím, že ho zaškrtnete. Nebo jej můžete zkusit přidat v plném znění na svůj kanál YouTube, napsat příspěvek na blog a přidat do něj úryvek, pak požádat uživatele o e-mail pro odkaz na celé video (a doufat, že to uživatel udělá místo vyhledávání na YouTube - hej, může to fungovat).

V konečném důsledku bude hlavní funkcí videa zvyšovat povědomí o značce, což se měří nárůstem vyhledávání značky. Ačkoli výše uvedené taktiky mohou pomoci videu postrčit lidi k nákupu, dobré videokampaně obvykle vedou nejprve k většímu počtu vyhledávání značky a až poté ke konverzím.

Zkontrolujte věci, jako jsou zhlédnutí videa, trendy ve vyhledávání na YouTube (můžete si prohlédnout mapování doby sledování videa podle klíčových slov) a související nárůsty trendů ve vyhledávání značky a odpovídající konverze, a budete mít alespoň nějaké směrové údaje o dopadu na příjmy.

Maximalizace dopadu videa pro lepší viditelnost ve vyhledávání

V konečném důsledku považuji optimalizaci videa za chytrou strategii, jak se pojistit proti případným negativním dopadům rychle se vyvíjejícího SERPu.

Začněte se skvělým obsahem, který udrží oči uživatelů na obrazovce, zatáhněte za některé páky, aby se váš obsah zobrazil, když ho potřebují vidět, a můžete si dovolit mít o něco menší obavy z dopadu vývoje SGE.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martina LeVeneur

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp