Co očekávat od SEO v roce 2015?
Změny algoritmů, updaty, nové a nové nástroje – tak lze charakterizovat i alchymii zvanou SEO.
SEO (optimalizace pro vyhledávače) je dnes nedílnou součástí marketingových aktivit každého podniku. Žádný business se totiž neobejde bez internetu a online médií, tedy ani bez SEO. Sledování aktuálního dění v oblasti SEO je nezbytností. Pokud se v těch změnách už trošku ztrácíte, přijde vám vhod tento článek.
Jaké změny můžeme očekávat v letošním roce? Co je v roce 2015 nového a co starého je definitivně pohřbeno? Jak se v současnosti mění klíčová témata SEO?
Už ne SEO, ale…
LOKÁLNÍ SEO.
Celý svět je díky internetu propojený. Vzdálenost přestává hrát v mnoha ohledech roli. Na jedné straně. Na druhé straně roste s využíváním mobilních technologií i význam aktuální geografické polohy. Konkrétní poloha umožňuje navíc přesnější zacílení nabídky a lepší segmentaci zákazníků.
To vše reflektuje i aktuální SEO. U vyhledávačů získají lepší hodnocení společnosti, které mají své reálné sídlo, jsou spojeny s konkrétní destinací a místo svého působení odrážejí i v marketingových aktivitách. Z hlediska klíčových frází obecná slovní spojení v roce 2015 ustupují, aby uvolnila místo konkrétně zaměřeným frázím (tzv. long taily), doplněným třeba právě o konkrétní město či region.
Nejenom klíčová slova, zaměřte se na…
KONVERZE.
Analýzou klíčových slov SEO techniky nekončí, právě naopak – začínají. Klíčová slova jsou jen odrazovým můstkem pro detailní segmentaci a analýzu chování zákazníků. Každé marketingové náklady i náklady vyhrazené na SEO je třeba využívat efektivně. To platí dvojnásob ve světě neustále se rozrůstající konkurence a sílící averze zákazníků vůči reklamě, obchodním nabídkám i nic neříkajícímu obsahu.
Jak tedy v současnosti vypadá úspěch v SEO? Nejde o to být na první pozici při hledání dané klíčové fráze, jde o to, jak je ona fráze efektivní. Přivádí vyhledávač/klíčové slovo návštěvníky? To nestačí. Klíčová slova z vyhledávačů mají přivést především zákazníky. Mají mít finanční přínos. Cílem SEO by měly být obchodní výsledky, více nových zákazníků i více konverzí těch stávajících.
Zákazníci ani konkurence nejsou všechno, vaším trhem je…
CELÝ INTERNET.
Věrní zákazníci nadále zůstávají největší hodnotou každé firmy. V online světě se však věrnost vytrácí. Pro úspěch v podnikání je třeba hledat nové potenciální zákazníky. A ti mohou být kdekoliv. Jen malý podíl návštěvníků eshopu nakoupí hned na poprvé. Remarketing proto nabývá na důležitosti, stejně jako schopnost najít a oslovit všechny možné budoucí zákazníky.
Podívejte se s novým rokem na SEO jiným pohledem a hledejte zákazníky i tam, kde byste je předtím nehledali. Objevujte nové kanály a využívejte všechny moderní nástroje. Současně počítejte s tím, že o pozornost, čas a zájem nebojujete jenom s přímou konkurencí. Z pohledu vyhledávačů, internetu a SEO jsou konkurenční všechny weby, kde tráví čas vaši potenciální zákazníci místo toho, aby ho trávili u vás.
Nestačí obsah, je třeba…
RELEVANTNÍ OBSAH.
Zaujmout návštěvníka webu, oslovit zákazníka a vzbudit v něm touhu po koupi je na internetu stále složitější. Lidé jsou totiž přehlceni obsahem a stávají se tak mnohem náročnější. I proto je třeba své zákazníky důkladně poznat a předávat jim takový obsah, který ocení. Nejde o jakýkoliv obsah, ale o obsah relevantní pro daného zákazníka. Nejde jen o text, ale také obrázky, video a další multimediální formáty.
Vyhledávače chtějí v první řadě vyhovět hledajícímu – návštěvníkovi webu, náročnému zákazníkovi. Proto relevantní obsah ocení spolu s cílovým publikem.
SEO se v roce 2015 stává stále více propojené s content marketingem a jeho principy.
Facebook nemusí hrát prim,
SOCIÁLNÍCH SÍTÍ JE VÍC.
Sociální média nejsou jen Facebook. Stále větší oblibě se těší i další sociální sítě. Aktuálně jde zejména o Instagram nebo Pinterest založený na obrázcích, Twitter zaměřený na krátká, trefná, aktuální, vtipná nebo inspirující hlášení. Svoji pozici nadále posilují videa a s nimi i YouTube. Do popředí se dostávají i profesně orientované sítě jako LinkedIn.
Sociální sítě využívají potenciální zákazníci, skuteční zákazníci skrze ně chtějí komunikovat. Úspěch na sociálních sítích zvyšuje šance obchodního úspěchu. Popularita u uživatelů sociálních sítí se navíc odráží také v kladném hodnocení u vyhledávačů a má tedy pozitivní vliv na SEO.
Každý komunikační kanál i sociální síť však vyžaduje jiný způsob komunikace. Zdaleka nestačí pouze kopírovat obsah napříč využívanými kanály. V roce 2015 bude žádoucí sociální sítě důkladně poznat a aktivně je využívat.
Autor: Ing. Radka Křivánková