SEO analýza
Věci týkající se SEO diskuzí se u konkrétní stránky většinou vedou přísně v rovině technické - tj. jak vyhledávací engine zpracuje to či ono, nebo jak ideálním způsobem naformátovat HTML kód.

SEO cíle

Věci týkající se SEO diskuzí se u konkrétní stránky většinou vedou přísně v rovině technické - tj. jak vyhledávací engine zpracuje to či ono, nebo jak ideálním způsobem naformátovat HTML kód. Pro drobné firmy, mezi něž dnes patří na internetovém trhu většina, je ale situace o dost složitější, jelikož jsou mnohem závislejší na byť i sebemenším výkyvu v kvalitě použitého SEO optimalizaci webu a tedy odlivu potenciálních zákazníků jinam. Prakticky u všech drobných firem z IT branže by mohla být situace rapidně lepší, jelikož je to hlavně o disciplíně, dobrém časovém managementu, opakování osvědčených věcí a samozřejmě do jisté míry i o znalostech osvědčeného SEO optimalizaci svého webu know-how. Dnes si představíme jednoduchý postup, jenž umožní vytvořit všem malým firmám vysoce navštěvované stránky a to ve čtyřech prostých krocích. Vše zde řečené by se mělo opakovat nejméně dvakrát měsíčně na každých stránkách. firmy.

1. Identifikujte požadavek

Každý web by se měl snažit zachytit jistý druh poptávky, jelikož SEO (obecně) poptávku nevytváří. Zde je nejosvědčenějším postupem používat klíčových slov, jenž zajímají koncové uživatele. Čím více typů a kategorií vyhledávání rozeznáte, tím lépe pro vás, jelikož na tím více klientely se posléze můžete s obsahem zaměřit. Za oné konstelace, že jste sice drobný podnikatel, ale teprve začínáte, je potřeba vůbec poprvé zvolit taková klíčová slova, jenž nejsnadněji zajistí požadovaný výsledek, přitom se ale příliš neliší od toho, co vlastně chcete poskytovat trhu - určitě budete souhlasit, že nemá cenu přitáhnout uživatele jen proto, aby u vás nic nenašel... Osvědčeným nástrojem z branže na podobnou práci jsou dnes v první řadě určitě Google AdWords, ale nic vám samozřejmě nebrání, používat takový, jaký budete chtít. Obecně se má za to, že začátečník by si měl vybrat slovo s cca 300 vyhledáními měsíčně a to navíc i přísně takové, aby pro ně nabízel váš web něco zajímavého z businessu, který plánujete nebo již provozujete. Pouze tak u vás totiž udržíte návštěvníky poté, co k vám přijdou.

2. Vytvořte výborný obsah

Ačkoliv jsou drobní podnikatelé i firmy často ve svých branžích skutečnou špičkou , co se vědomostí a zkušeností týče, díky slabšímu SEO optimalizaci svého webu často jejich talent padá vniveč díky slabému SEO optimalizaci na jejich straně. A to je bezesporu velká škoda a promrhaný potenciál. Z webu je totiž potřeba vyždímat výkon, který musí být výborný nebo přinejhorším dostatečný. Vynikající obsah z pohledu Google jde zajistit mnoha cestami, ovšem dnes je to převážně obsah následujícího typu: všelijaká videa, blogy, podcasty, diskuze, infografky, webináře atd. atd. To vše zaměřené na to, co u vás bude koncový uživatel hledat. Určitě tedy nepodceňte prvotní výměnu informací nebo honbu za zajímavostí - právě to by k vám totiž mělo zákazníka vůbec poprvé přivést. Je zcela a naprosto jedno, jaké používáte směrem k zákazníkům komunikační médium: může to být cokoliv od afrických tam-tamů až po internet, vždy platí, že obsah musí být zajímavý a tedy konkurenceschopný. A jak zajistit podobnou věc? Některé osvědčené taktiky zahrnují nabídnout: humor, kontroverzi, aktuální novinky a události, politiku, how-to návody, technické vysvětlení něčeho, provést taktiku děšení nějakou informací ("56 % psů v ČR má nadváhu!") apod.

3. Vylaďte obsah

Drtivá většina SEO článků se soustřeďuje na toto téma a není to náhoda, protože je to extrémně důležitá věc , byť ne jediná. Proto to rozhodně nepodceňte a raději proveďte několikrát - perfektní detaily zde jsou klíčem k tržnímu přežití posléze. Musíte kupříkladu perfektně rozvrhnout a zpracovat: hustotu klíčových slov (ano, toto platí pořád), Title Tagy, URL, u obrázků ALT atributy, Meta Tagy atd. Mimochodem, důležitý detail, u jakéhokoliv obsahu by pak určitě neměly chybět obrázky. Přidejte rovněž další informativní (i obecné, ale ne úplně mimo) linky na další zajímavý obsah na jiné podsekce vašeho webu, stejně jako linky na jiné weby dobré pověsti a vysoké autority v branži. Toto zlepší SEO optimalizaci obvykle velmi silně a přitom stránky budou pro uživatele stále atraktivní a čtivé.

4. sledujte a studujte

Všechny vaše projekty by měly být po každé změně příslušnou osobou sledovány SERP nástroji, aby bylo jasné, jak dobře si po posledních úpravách vedly. A SEO optimalizaci webu samozřejmě není výjimkou. Jestliže není výsledek příliš přesvědčivý, pak bude na čase aplikovat některé postupy, jenž by měly šance pro příště zvýšit - máme na mysli třeba tvorbu linků, obecně chytlavého obsahu, propojení na sociální služby a média, blogování vlastní i uživatelské, infografiky, účastnění se diskuzí v technických fórech s odkazem k vám apod. Sledování a proklamace nových stránek by měly pokračovat do té doby, dokud stránky nedosáhnou hodnocení, po jakém toužíte a chcete si jej udržet, nicméně pamatujte zároveň i na to, že tento projekt by neměl ovlivnit jiné vaše stránky v negativním smyslu slova - jinými slovy, váš nový web by se nikdy neměl zlepšit na úkor těch ostatních!

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp